MYAMG : Pintu Gerbang Kasih Sayang, Kejayaan dan Kekayaan


Buka Hati Anda Untuk Dunia Baru - Hal Ini Mudah Untuk Fahami...
Lantaran Itu Segalanya Terpulang Pada Anda Untuk Bertindak

Maklumat ringkas ini amat penting untuk semua orang samaada yang miskin atau kaya, penganggur atau bekerja dan semua lapisan masyarakat tidak kira bangsa dan ugama.

Kita kini berada dalam dunia baru dan kami telah bersama-sama bersatu untuk mencapai impian dalam hidup. Pelbagai pilihan untuk mencapai impian tersebut, realitinya ramai yang menderita akibat emosi dan rohani untuk mengekalkan corak lama yang penuh tipu daya,kepalsuan dan rapuh sekali. 

Untuk mengekalkan corak lama dalam satu dimensi baru yang hanya menyokong yang lebih tinggi tahap kesedaran. Kami tidak naik dalam erti kata bahawa kita berada dalam apa-apa cara yang lebih baik, yang lebih baik atau yang lebih bernasib baik daripada mereka yang masih terperangkap dan terkongkong corak lama.   

Ia hanya berbeza dalam erti kata bahawa hanya perpaduan, kasih sayang, kebaikan, kerjasama dan kasih sayang akan bergerak ke hadapan manakala sistem berstruktur sekitar perpisahan, kebencian, kekejaman, kawalan dan kekasaran tidak akan hidup. Di mana sebenarnya anda kini?

Bagi setiap saat yang berlalu, anda mencipta diri sendiri ... betul-betul. Anda mencipta keadaan anda menjadi berbilion-bilion kali sesaat. Ia adalah satu-satunya cara DNA anda boleh mentafsir realiti anda dan seterusnya-satunya cara anda boleh mentafsir masa. Masa tidak benar-benar wujud. Ia hanya alat yang anda gunakan untuk belajar dalam tubuh fizikal.

Tidak ada masa lalu atau masa depan. Masa lalu adalah kenangan dan masa depan hanya ditentukan oleh satu set yang sangat kompleks peristiwa-peristiwa yang berlaku pada masa sekarang (sering dipengaruhi oleh tafsiran ego itu kenangan lalu). Walau bagaimanapun, kedua-dua masa lalu dan masa depan boleh diubah pada masa yang sama berdasarkan masa kini, yang pastinya anda perlu berubah dan berhijrah untuk KEBEBASAN ABADI!

Fikir
Selamatkah kita di tangan tukang karut itu

Fikir
Selamatkah kita di tangan dalang wayang itu

Fikir
Selamatkah kita di tangan ahli koporat itu

Fikir
Selamatkah kita di tangan doktor jiwa itu

Fikir
Selamatkah kita di tangan pakar kitab itu

Fikir
Selamatkah kita di tangan tuhan tuhan itu


Kini kita amat perlukan Rahmat Kasih Sayang dariNya. 

Firman Allah yang bermaksud;

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.

Dan Allah mempunyai nama-nama yang baik (yang mulia), maka serulah (dan berdoalah) kepadaNya dengan menyebut nama-nama itu, dan pulaukanlah orang-orang yang berpaling dari kebenaran dalam masa menggunakan nama-namaNya. Mereka akan mendapat balasan mengenai apa yang mereka telah kerjakan.

Dan di antara orang-orang yang Kami ciptakan itu, ada satu umat yang memberi petunjuk dengan kebenaran, dan dengannya mereka menjalankan keadilan.

(Surah Al-A'raf : ayat 179, 180, 181)

Untuk dapat Rahmat Kasih Sayang dari Allah, 3 perkara penting;

1.  Tauhid. 
2.  Hijrah. Samaada berpindah tempat tinggal atau hijrah diri kepada lebih baik.
3.  Jihad Fisabilillah.

Kejayaan Nabi Muhammad S.A.W. bersama sahabat-sahabat dan umat Islam terbukti dan di antaranya ialah Piagam Madinah. 

Piagam Madinah ini mempunyai 4 prinsip penting;

1. Tauhid.
2. Silaturrahim
3. Kebajikan
4. Cegah Mungkar

Maka dengan itu, sekecil-kecil usaha kita hingga kepada peringkat negara, 4 prinsip di atas sebagai petunjuk dan panduan dalam semua perancangan dan tindakan. 


No comments:

Post a Comment