Erti Kasih Sayang : Aku Tuntut Hak Kelahiranku

Erti Kasih Sayang ialah, anak taat pada ibubapa, isteri taat pada suami dan rakyat taat pada Pemerintah. Begitu juga ibubapa bertanggungjawab pada anaknya, suami bertanggungjawab pada ahli keluarganya dan pemerintah bertanggungjawab pada rakyatnya.

Betapalah kita ditakdirkan berada di kurun yang dijanjikan, Islam sekali lagi akan diberikan kemenangan sebagaimana di zaman Rasulullah SAW dan salafussoleh. Tempoh masa zaman kegemilangan Islam tersebut berlaku selama 700 tahun. Prinsip ketaatan menjadi pegangan penting bagi umat ketika itu.

Maka kesetiaan atau ketaatan adalah prinsip paling penting daripada setiap peribadi yang berada dalam sebuah jemaah untuk merealisasikan tujuan tersebut.

Ketaatan dalam Islam adalah sangat penting, sebagaimana yang Allah perintah di dalam Quran :

         أطيع الله والرسول وأولى الامرمنكم

“Hendaklah kamu taat kepada. Allah,Rasul SAW dan pemimpin (orang yang diberi tanggungjawab)
dikalangan kamu.”
An-Nisa: 59

Dalam Islam; selepas persoalan Iman atau keyakinan ialah ukhwah Islamiah, kesefahaman dan keselarasan.

Semua kaum atau bangsa atas nama Islam pernah menerajui kepimpinan dunia atas nama Islam. Cuma bangsa melayu belum lagi, dan kita yakin bahawa kali ini adalah giliran orang melayu akan menjadi empayar Islam. Bangsa melayu akan menjadi penaung kepada bangsa-bangsa yang lain. Yakinlah!

Orang Melayu sangat disenangi dan mudah diterima oleh mana-mana bangsa dan oleh mana-mana negara umat Islam. 
وتلك الأيام نداولها بين الناس

“...dan demikian keadaan hari-hari itu (dengan peristiwa kemenangan atau kekalahan), Kami (Allah) pergilirkan ia di kalangan manusia.”
Al-Imran: 140

Marilah kita menagih janji Allah melalui lidah Rasul SAW bahawa Islam takkan kalah lagi.  Komuniti Kasih Sayang 1 Malaysia yang di tubuhkan pada peringkat awalnya secara online sahaja. Alhamdulillah, dengan izinNya, melalui peluang menjana ekonomi bersama AMG INTERNATIONAL yang di terajui oleh Ayahanda Dato' Fauzi Idris maka beliau ilhamkan penubuhan AMG UNITED. Serentak itu jawatankuasa penaja telah di bentuk dan kini dalam proses pendaftaran di Malaysia.
AMG UNITED ini bertindak sebagai penyambung pelbagai organisasi dan mencari satu titik persefahaman dalam suasana saling menghormati. 

Kekuatan Bangsa Melayu kerana Islam. Kemanan dan kemakmuran di Malaysia bertitik tolak dari Pemerintahan yang di ketuai oleh Bangsa Melayu. Kini tiba masanya untuk kita memertabatkan Malaysia ke pentas dunia dalam era Teknologi Maklumat ini. Masyarakat majmuk di Malaysia pada masa kini hidup dalam aman dan damai. Kunci kepada kejayaan dan kemakmuran yang di kecapi ialah KASIH SAYANG.
  
KASIH SAYANG KUNCI PERPADUAN SEJAGAT.

 Bersama kita saksikan 2 video untuk renungan kita bersama.


..................................

Tugas kita belum selesai rupanya
Bagi memartabat dan memuliakan bangsa
kerana hanya bangsa yang berjaya
akan sentiasa dihormati

Rupanya masih jauh dan berliku jalan kita
Bukan sekadar memerdeka dan mengisinya
tetapi mengangkat darjat dan kemuliaan
buat selama-lamanya

Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku

Kerana masa depan belum menjanjikan syurga
Bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabah
Dapat membina mercu tanda
Bangsanya yang berjaya.
Realiti Hari Ini

Sistem Demokrasi yang diguna selepas merdeka dan pada bulan Mei yang lalu telah berlangsung Pilihanraya ke 13.

Parti Politik Melayu telah berpecah menjadi 3 dan akhirnya menjadi seperti pengemis kepada kaum minoriti.

Kesan besar yang telah melakarkan sejarah negara ialah berjayanya musuh-musuh Bangsa Melayu dan Islam menjadikan orang-orang Melayu sebagai juara kepada bangsa yang menikam bangsa sendiri. Fitnah, maki hamun dan pelbagai akhlak yang buruk di tunjukkan. 

Apakah kali ini sebagai Bangsa Melayu yang punyai
kesedaran dan keinsafan harus berdiam diri tanpa
membuat perubahan!

Untuk menjadi Bangsa yang di segani dan di hormati maka hanya satu jalan sahaja iaitu kembali pada ISLAM.
 
Angkara siapakah yang menjadikan orang Melayu yang asalnya berwatak sangat lunak, bersopan santun dan penuh beradab menjadi kurang ajar, biadap dan hampir setengah gila untuk mendapatkan kuasa?
 
Arab Spring adalah perancangan halus Yahudi sejak lama. Seperti contohnya di Libya. Gaddafi adalah pemimpin yang telah berjaya membawa Libya keluar dari kemunduran dan pendekatan pemerintahan Gadaffi adalah sangat mementingkan kebajikan dan pendidikan rakyatnya. Dipercayai lebih 80% rakyat Libya sangat sayangkan Gadaffi. Tetapi dengan perancangan licik Yahudi selama bertahun-tahun, akhirnya dia mati terhina, juga sebagai kifarat atas kesalahan yang tidak kecil juga dilakukan olehnya.
 
Sebahagian pengkaji mendapati bahawa propaganda kebangkitan rakyat Libya agar menentang Gadaffi telah dibuat begitu teliti.
Di suatu lokasi rahsia telah dibangunkan sebagai studio terbuka untuk melakunkan aksi tunjuk perasaan bagi menggambarkan seolah-olah aksi tersebut sedang berada di dataran terkenal di Napoli. Filem tersebut telah disebar luas melalui laman sosial sehingga berjaya membakar semangat anak muda Libya yang tidak faham asal usul kesusahan membangunkan negara Libya untuk menuntut hak yang lebih dari pihak pemerintah. Maka dibantu dengan sokongan dana tanpa had, akhirnya Libya terjerumus dalam kancah perang saudara.
Kaedah tersebut sebenarnya telah berjaya menumbangkan beberapa negara di Timur Tengah. Berselindung disebalik kebangkitan rakyat melalui pendekatan laman sosial, pihak Yahudi yang merancangkannya berjaya mengunci kemas rahsia peranan mereka. Tanpa disedari, gerakkan ini adalah rangkaian dari seluruh perancangan Yahudi untuk menggagalkan kebangkitan Islam yang mereka yakin akan berlaku di akhir zaman.

Malaysia tidak terkecuali bahkan adalah antara negara yang menjadi fokus mereka sejak lama. Sudah dicuba berbagai kaedah dan pendekatan. Namun belum juga terhasil sekalipun sebahagian daripada usaha mereka itu telah mendapat sambutan dari dalam samada disedari ataupun tidak.

Sebenarnya PRU13 adalah medan uji keberkesanan perancangan Yahudi yang dibuat sejak bertahun-tahun terhadap Malaysia. Dilihat dari pandangan dan analisa akal, Malaysia sepatutnya sudah berada dalam genggaman Yahudi. Sama ada melalui pihak pemerintah, maupun pihak pemabngkang. Kedua-duanya sudah dalam percaturan mereka. Tidak kira pihak yang mana akan menang. Yahudi pasti akan dapat menguasai Malaysia secara sepenuhnya dari belakang tabir melalui kerajaan yang dipilih oleh rakyat dalam PRU13. 
 
Yahudi sangat yakin kerana kaedah dan pendekatan yang mereka buat adalah format yang sama digunakan di Timur Tengah dengan pengubahsuaian mengikut citarasa Melayu Islam dan Malaysia. Bagi mereka, jika Timur Tengah telah berjaya, apa alasan untuk tidak berjaya di negara yang lebih 'lembut' ini.
 
 

No comments:

Post a Comment